Ranking tabletów – popularne urządzenia w Polsce

Popularność nie jest sposobem na wybór tabletu, urządzenia które stają się bardzo powszechne w Polsce i zagranicą. Oczywiście rzetelny ranking urządzeń typu tablet ułatwia wybór, jednak nie gwarantuje satysfakcji użytkownika z użytkowania tego gadżetu. Popularność rośnie w tempie jakiego nawet sami producenci się nie spodziewali. Prognozowana sprzedaż na rok 2013 ciągle się zmienia. Dzisiaj szacunki wskazują na 2 000 000 szt.

Rok temu nikt nie myślał jeszcze o tym, że będzie czytał prasę na elektronicznym urządzeniu. Gdy pojawił się pierwszy tablet na świecie sceptycy przekonani byli, że to urządzenie nie zrewolucjonizuje sposobu korzystania z urządzeń mobilnych, a przede sam rynek.

Szacunki rynku tabletów za kilka lat

Rynek komórkowy może zacierać ręce, najbardziej jednak cieszyć mogą się producenci sprzętu. Według szacunków IDG (najnowszych zweryfikowanych danych) liczba wyprodukowanych tabletów w tym roku na rynek ma wynieść aż 122,3 mln sztuk. Dynamikę rynku pokazuje zestawienie szacunków na rok 2013 i prognoz na rok 2016. Według analityków z IDC, liczba wyprodukowanych tabletów w 2016 wyniesie 282,7 mln sztuk.

Apple czy Google?

Walka pomiędzy dwoma znaczącymi konkurentami wchodzi w decydującą fazę. Innowacyjność kolejnych produktów może diametralnie zmienić udział w rynku Apple i Google. Udział w rynku szacowany na koniec 2012 roku wyniósł 42,7% Android i 53,8% iOS (Apple). Prognozy analityków IDC na rok 2016 wskazują na spadek udziałów obu systemów. Zatem pojawi się kolejny gracz? Zdecydowanie nie! Kolejny gracz już jest na rynku i po nieudanym debiucie tabletu Surface walczy o udziały w rynku. Za cztery lata, udziały Androida na rynku tabletów mają wynieść tylko 39,7%, natomiast iOS-a 49,7%. Czyżby w tym czasie Microsoft wykorzystał okazję do zgarnięcia z rynku 8-9% udziałów? Przekonamy się o tym niebawem. Obecne 3% przy dobrze wykorzystanej szansie Microsoft śmiało może zamienić na 8-9% udziału w rynku tabletów.

Ranking urządzeń typu tablet

Powołując się na tę samą grupę analityków IDG i raport przygotowany na potrzeby analizy tematu, w pierwszym kwartale 2013 roku wprowadzono na rynek 49,2 mln tabletów. Analogiczny okres 2012 roku zamknął się wynikiem raptem 20 mln sztuk. Pod względem sprzedaży liderem został Apple (produkcja 19,5 mln iPadów). Sytuacja jednak wygląda zupełnie inaczej w przypadku popularności systemu operacyjnego. Tablety oparte o system Android sprzedały się w ilości 27,8 mln sztuk (56 proc. udziałów). Drugie miejsce iOS (19,5 mln urządzeń w tym 12,5 mln iPad mini). Analitycy wzięli pod uwagę również sprzedaż tabletów z systemem Microsoftu Windows oraz Windows RT. SPrzedaż tych urządzeń wyniosła odpowiednio 1,6 mln i 200 tys. sztuk.

Kto sprzedaje najwięcej?

Rynek podzielony jest na trzech ważnych graczy: Apple, Samsung (sprzedaż 8,8 mln sztuk). Na trzecim miejscu plasuje się Asus z wynikiem 2,7 mln egzemplarzy.

Dane i zdjęcia: materiały prasowe