Sprzedaż tabletów w Polsce

Sprzedaż tabletów w Polsce kwitnie. Tablety stają coraz popularniejsze za sprawą telekomowych promocji. Sprzęt dostępny od złotówki kusi nowych użytkowników. I nic dziwnego. Urządzenia są coraz chętniej wykorzystywane do czytania prasy i magazynów. To przyszłość publikacji prasowych

W Polsce w pierwszym kwartale sprzedano 375 tys. tabletów – wynika z danych IDC, na które powołuje się portal rpkom.pl. Raptem rok wcześniej sprzedaż wyniosła 87 tys. sztuk. Dzięki promocjom, silnemu marketingowi sieci komórkowe zbierają żniwo, a to dopiero początek.

W roku 2012 sprzedaż tabletów wyniosła 880 tyś sztuk. Prognoza na 2013 roku zakłada sprzedaż na poziomie 1,8 mln sztuk. Prezes t-mobile twierdzi, że rok 2013 będzie rokiem tabletów.

Prognozy sprzedaży tabletów

Prognoza 1,8 mln jest bardziej optymistyczna niż ta, którą prezentowaliśmy dwa miesiące temu. Liderem sprzedaży jest Samsung. Pierwszy kwartał należał do koreańskiego producenta. W pierwszym kwartale Samsung sprzedał ponad 100 tys. tabletów. Drugą pozycję zajął Apple, a na trzecim miejscu znalazła się Manta z wynikiem 100 tyś tabletów.  Trzy pierwsze miesiące 2013 to rekordowa sprzedaż tabletów: 480 tys. sztuk, to ponad połowa ilości sprzedanej w całym 2012 r. Jednoznacznie można stwierdzić, że prym wiodą dwa systemy operacyjne: Android i iOS, a to doskonała informacja dla wszystkich czytelników magazynu EDU!